Opvallen op de socials? Maak je eigen gifs!
Sociale media zijn inmiddels niet meer weg te denken uit ons leven. Ook zijn het natuurlijk super handige marketing kanalen voor je bedrijf. Maar… hoe val je op tussen al die duizenden foto’s, video’s, reels, berichten en story’s? Volgens Momtrepreneur member en creative content coach Robine is dit helemaal niet zo moeilijk: gebruik gewoon je eigen gifs! “Gifs zijn niet alleen leuk, ze zorgen er ook voor dat je je onderscheidt op social media. Je krijgt veel meer reacties en likes. Zo verras je je volgers en raken ze meer betrokken bij jou of je bedrijf.”
Robine zit inmiddels al een tijdje in de ‘gif biz’ en maakte allerlei soorten gifjes voor tientallen klanten. “Je kan bij mij een GIF-shoot doen voor mijn green screen en vervolgens zorg ik ervoor dat je je gifjes makkelijk kan gebruiken op Instagram, Facebook, Snapchat en TikTok bijvoorbeeld. Maar het leuke is dat je dit ook gewoon zelf kunt doen. Daarom leek het me tof om hier een online cursus over te maken die je hier stap voor stap bij helpt in zeven lessen”, legt Robine uit. Kijk onderaan in deze blog voor meer informatie over de cursus GIF Yourself én een fijne kortingscode voor Momtrepreneur members.
[/us_iconbox][us_separator show_line=”1″ line_width=”30″]Tip: voeg je eigen gifs toe aan je website en maak je site dynamischer en aantrekkelijker
Wat is een gifje eigenlijk?
Robine: “GIFs (Graphics Interchange Format) zijn korte, geanimeerde beelden zonder geluid. Je ziet ze tegenwoordig overal. In Whatsapp, Instagram, Snapchat, TikTok en zelfs op LinkedIn. Op de meeste platformen worden gifs stickers genoemd en zoek je ze in de app via de database van Giphy. Deze stickers zijn eigenlijk gifs met een transparante achtergrond.”
Hoe kun je gifs gebruiken in je branding?
Dit kun je op talloze manieren doen. De tips van Robine:
- Sociale media: gebruik gifs in je posts op Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn om de betrokkenheid te vergroten en je merkidentiteit te versterken.
- Website: voeg gifs toe aan je website en maak je site dynamischer en aantrekkelijker.
- E-mailmarketing: verwerk gifs in je e-mailnieuwsbrieven en promotiemateriaal om de aandacht van ontvangers te trekken en de kans op klikken te vergroten.
- Advertenties: gebruik gifs in online advertenties om je merk onder de aandacht te brengen en de kans op conversie te vergroten.
- Webinars, presentaties en online programma’s: voeg gifs toe aan je presentaties om belangrijke informatie te benadrukken en de aandacht van het publiek vast te houden.
– Wat is een gif sticker?
– Bewegingen bedenken
– Filmen
– Video bewerken
– De achtergrond verwijderen
– Gifs plaatsen op sociale media
– Effecten toevoegen
Extra leuk: speciaal voor Momtrepreneur members heeft Robine een kortingscode voor maar liefst 10 euro korting! Ben jij member? Vraag de code dan aan via team@momtrepreneur.nl. [/us_cta]